راهی روشن به موفقیت با تبلیغات اینستاگرام2024-03-15
چطور تبلیغات اینستاگرامی رو طوری بسازیم که نتیجه بده؟
این پکیج با ارائهٔ خدمات متنوعی مانند سئو آنپیج و تبلیغات آفپیج، به دیدهشدن کسبوکار و خدمات شما کمک میکند. در این مقاله به بررسی ۱۰ نکته برای بهینهسازی تبلیغات اینستاگرام میپردازیم. این نکات به افزایش تعامل و تأثیر کلی تبلیغات کمک کرده و فرصتی برای تقویت حضور آنلاین شما فراهم میکنند. اینستاگرام به یکی از منابع درآمدی بزرگ برای سلبریتی ها و اینفلوئنسرها تبدیل شده. هزینه های تبلیغات در این پلتفرم بسته به نوع محتوا و مدت زمان نمایش آن متفاوت است.
به دلیل اینکه اغلب کاربران با استفاده از موبایل وارد اینستاگرام میشوند، خیلی مهم است که لندینگ پیج شما، برای کاربران به درستی نمایش داده شود. تبلیغات شما در اینستاگرام نباید حالت تبلیغگونه داشته باشد، منظورم این است که کاربر به محض دیدن تبلیغ شما، پی نبرد که این یک تبلیغ است! احتمالاً تبلیغاتی را دیدهاید که کپشن نامرتبی دارند و همینطور آیدی پیج، چندینبار تکرار شده است. در اینجا، مشخص است که آن یک تبلیغ است و معمولاً کاربر، خیلی زود از روی تبلیغ رد میشود و به سراغ پست بعدی میرود. اما میتوانید از صاحب پیج درخواست کنید تا حداقل چند هشتگ مرتبط را، درون کپشن قرار دهد تا پست شما بیشتر دیده شود. اما به این نکته مهم توجه کنید که بهتر است همان چند هشتگ، به موضوع تبلیغ، مرتبط باشد.
نحوه انجام اینفلوئنسر مارکتینگ برای رشد کسبوکار
استفاده از این قابلیتها میتواند به افزایش نرخ تبدیل و فروش شما کمک کند. در این مقاله از رایانیتا می خواهیم به بررسی 6 مرحله موفقیت تبلیغات در اینستاگرام بپردازیم. بهترین کار ادغام تبلیغات اینستاگرام در برنامه اقدامات خود می باشد.
اگر تصاویر و ویدئوهای شما واضح و باکیفیت باشند، احتمال اینکه کاربران بیشتر به آنها توجه کنند، افزایش مییابد. بنابراین، برای عکاسی با کیفیت از دوربینهای حرفهای استفاده کنید و به جزئیات دقت کنید. واکنشگرا یعنی چه؟ یعنی اینکه وبسایتی که صفحات آن واکنشگرا است، در کامپیوتر یا موبایل به شکل درست نمایش داده میشود.
با استفاده از هایلایت استوری خودتان را بهتر معرفی کنید
در غیر اینصورت تبلیغات شما تاثیر زیادی نخواهد داشت و فقط باعث اتلاف هزینه میشود. پس دقت کنید که قبل از انجام تبلیغ، برای جامعه مخاطبان هدف خود که قصد جذب آنها را دارید، موارد زیر را مشخص کنید. دنبال این نگردید، که برای تبلیغ در اینستاگرام تعرفه یا هزینه مشخصی را پیدا کنید. البته این هزینه را، عواملی مانند تعداد فالوور، درصد فالوور واقعی، عمومی یا تخصصی بودن پیج، نرخ تعامل کاربران و سایر موارد، تا حدی مشخص میکند. برای اطلاع از هزینه تبلیغات در هر پیج، باید از طریق دایرکت اینستاگرام، پیامی برای مدیر پیج بفرستید تا جزییات تبلیغات را برایتان ارسال کند.
البته انجام تبلیغات به این شیوه هزینههایی مثل دستمزد اینفلوئنسر، هزینه تولید محتوا و هزینههای جانبی مثل هدایا را در پی دارد که نباید از آن غافل شد. دستمزد اینفلوئنسرها به عوامل مختلفی مثل تعداد فالوورها، میزان مشارکت آنها، سطح محبوبیت و مواردی از این قبیل بستگی دارد. تبلیغات موفق در اینستاگرام نیازمند استراتژیهای دقیق، شناخت مخاطب، استفاده از محتوای جذاب و بهینهسازی مداوم است. با استفاده از استراتژیهایی مطرح شده، میتوانید تبلیغات خود را به بهترین نحو ممکن طراحی و اجرا کنید.
در این مقاله، به بررسی استراتژیهای موفق تبلیغات در اینستاگرام خواهیم پرداخت که به شما کمک میکند تا از این پلتفرم نهایت بهره را ببرید. همکاری با اینفلوئنسرها یکی دیگر از راههای موثر تبلیغاتی در اینستاگرام است. اینفلوئنسرها افرادی هستند که تأثیر زیادی بر روی مخاطبان خود دارند و معمولاً در زمینههای خاصی مانند مد، زیبایی، فناوری، سفر و آشپزی شناختهشده هستند. برندها میتوانند از اینفلوئنسرها برای معرفی محصولات خود استفاده کنند.
یکی از این راهها، استفاده از قابلیت اینساید بیزینساکانت اینستاگرام است. استراتژی تبلیغات در اینستاگرام در این مرحله کمی باید هوشمندانهتر عمل شود! شما حالا باید ببینید برحسب اهدافتان در چه پیجهایی تبلیغات خود را اجرایی کنید. در اینجا داشتن استراتژی حکم همان چراغ قوهای را دارد که راه را برایمان روشن میکند. حداقل کاری که استراتژي داشتن در موقع تبلیغات برایمان میکند این است که جلوی هدررفت بودجه و زمانمان را میگیرد و نتایج بهتری به بار میآورد. اگر زمانی به چاپ عکسهای اینستاگرام از یک رویداد یا هشتگ نیاز دارید، API میتواند به شما در انجام این کار کمک کند.
از ابزارهای تحلیل اینستاگرام مانند Insights و Facebook Ads Manager استفاده کنید تا عملکرد کمپینهای خود را ارزیابی کنید. هشتگهای بسیار عمومی ممکن است باعث گم شدن پست شما در بین میلیونها پست دیگر شوند. سعی کنید هشتگهایی را انتخاب کنید که هم پرکاربرد باشند و هم به نوعی خاص و منحصر به فرد.
من سعی کردم خیلی کامل، بحث تبلیغات اینستاگرامی را برای شما باز کنم تا بتوانید بیشترین بازدهی را از تبلیغات خود بگیرید. اگر در این زمینه تخصص ندارید، حتماً از مشاوره رایگان ما استفاده کنید. مثلاً پیجی که ۱۰۰ هزار فالوور دارد، شاید تعرفه تبلیغات را ۸۰ هزار تومان تعیین کند.
همچنین تمام مشتریان شما احتمالا بالای 20 سال سن دارند و حتما به موارد مرتبط با دوربین مدار بسته و امنیت علاقهمند هستند. پس باید با توجه به همین مسائل تبلیغ خود را متناسب با جامعه هدفتان طراحی کنید. اکثر کسانی که پیج اینستاگرامی دارند و هدفشان کسب درآمد از این طریق است، دنبال فالوور واقعی و باکیفیت میگردند. تبلیغ در پیجهای بزرگ اینستاگرام، یکی از بهترین روشها برای جذب فالوور واقعی و فعال است.
در سال 2018 و با فشار عمومی برای حفاظت از اطلاعات شخصی کاربران در فیسبوک و برنامههای زیرمجموعه آن، تغییرات عمدهای در API اینستاگرام اتفاق افتاد. API جدید تحت عنوان «Instagram Graph» شناخته میشود و با ارائه رسمی آن، نسخه قدیمیتر API منسوخ شده است. اگرچه این تغییرات تا حد زیادی روی مشاغل قانونی و مجموعههای وابسته به این پلتفرم اثر مستقیم داشتند، اما برای حفظ حریم خصوصی کاربران بسیار مفید است و احتمال سوءاستفاده را کاهش میدهد.
یکی از مهمترین نکات در تبلیغات اینستاگرام ، شناخت دقیق مخاطبان هدف است. برای این کار باید بدانید چه افرادی به محصولات یا خدمات شما علاقهمند هستند و چه ویژگیهایی دارند. این شناخت به شما کمک میکند تا محتوای مناسبتری تولید کنید و کمپینهای تبلیغاتی خود را به صورت هدفمندتری اجرا کنید. کسب و کارها با استفاده از محتوای جذاب و خلاقانه در اینستاگرام، برند خود را معرفی کرده و توجه مخاطبان را جلب می کنند.
شما باید بدانید قرار است چقدر برای تبلیغات هزینه کنید و هر بخش از بودجه شما قرار است در کدام قسمت صرف شود. یکی از انواع تبلیغات در اینستاگرام که بسیار متداول است، سفارش به پیجهای عمومی است. تبلیغات در این پیجها معمولا نسبت به روشهای دیگر هزینه مناسبتری دارد.
در نهایت، موفقیت در تبلیغات اینستاگرام بستگی به درک درست از نیازهای مخاطبان، استفاده از محتوای جذاب، انتخاب استراتژیهای صحیح و تحلیل دقیق نتایج دارد. یکی از مؤثرترین استراتژیها برای تبلیغات در اینستاگرام، همکاری با اینفلوئنسرها است. اینفلوئنسرها میتوانند به شما کمک کنند که رسیدن به مخاطبان جدید و افزایش اعتبار برند را تسریع کنید.
با استفاده از این دادهها، میتوانید تبلیغات خود را بهینهسازی کنید و به نتایج بهتری دست پیدا کنید. شناخت دقیق مخاطب باعث میشود که تبلیغات شما به گروههایی که احتمال بیشتری برای تبدیل شدن به مشتری دارند، نمایش داده شود. یکی از آگهیهایِ بانک چندملیتی Scotiabank، یکی از چندین تبلیغی بود که از کاربران خواسته بود که چند مورد را در یک فیلم تشخیص دهند. این کمپین از هشتگ معروف «ThingsOrganizedNeatly» استفاده کرده بود (هشتگ به عکس مرتبط بود). درست است که اینستاگرام متعلق به فیسبوک است و باز هم درست است که تجمیع تبلیغات میان فیسبوک و اینستاگرام یکپارچه است. اما این به آن معنا نیست که از نقطه نظر تبلیغات، این دو شبکهی اجتماعی کاملا یکسان هستند، بلکه از لحاظ جمعیتشناسی و رفتارشناسیِ کابرانشان بسیار متفاوتند.
برای این موضوع باید چکار کنیم؟ باید محتوای خوب و عالی درست کنیم! این افراد یا محتوای طنز، یا اجتماعی، یا آموزشی و … ارائه می دهند. موضوعات جذاب را بشناسید و محتوایی تولید کنید که کاربران بیشتری به آن علاقه دارند. شناسایی ترندهای روز و تولید محتوا بر اساس آنها میتواند به جذب مخاطب کمک کند. برای اینکه مطالب شما بتوانند تعامل جذب کنند، باید به فکر تولید محتوای خلاقانه و جذاب باشید.
اینستاگرام برای دیده شدن حساب شما، دهها قابلیت را در اختیارتان قرار داده است. شما میتوانید از قابلیت ریلز، برای استراتژی تبلیغات اینستاگرام خودتان استفاده کنید. یکی دیگر از راههایی که باعث افزایش تعامل پیجتان میشود، پین کردن کامنتهاست. سپس آن افرادی که فکر میکنید کامنت بحثبرانگیزی گذاشتهاند را پین میکنید. با این کار، افراد دیگر سعی میکنند بعد از دیدن کامنتهای پینشده، پاسخ آنها را بدهند.
روشهای مختلفی برای تبلیغات اینستاگرام وجود دارد که هر کدام بازدهی خاص خود را دارد. بسته به شرایط کاری یا طبق سلیقه خود، میتوانید از این روشها برای تبلیغات استفاده کنید. مثلاً بازیگران سینما و تلویزیون، خوانندگان، ورزشکاران و … سلبریتیهایی هستند که از قبل شهرت داشتهاند. بودجه روزانه به تبلیغ شما اجازه میدهد تا به طور نامحدود اجرا شده و هر روز تا مبلغ تعیین شده خرج شود. با انتخاب حالت کلی، میتوانید زمانبندی تبلیغات خود را به صورت دستی انتخاب کنید. آینده تبلیغات در اینستاگرام به طور کلی به سمت پیشرفتهای فناوری، تعامل بیشتر با کاربران، و ایجاد تجربههای شخصیسازیشدهتر پیش میرود.
- بررسی کنید هر قسمت از بودجهای که برای تبلیغات اختصاص داده بودید در کدام قسمت خرج شده و چه بازدهی داشته است. {
- اگر پوشاک تولید میکنید، سراغ اینفلوئنسرهای حوزهٔ فشن بروید و لباسهای خود را برای آنها ارسال کنید. |}{
- شناخت و درک مخاطبان، اهمیت زیادی در ساخت یک کمپین تبلیغاتی موفق دارد. |}{
- اگر میخواهید تبلیغات اینستاگرام خود را در قالب استوری یا ریل ارائه کنید، سراغ جهت عمودی بروید. |}
- معمولا این نوع تبلیغات پس از مدت توافق شده یا رسیدن به تعداد مشخصی لایک از پیج حذف میشود.
- برای موفقیت در این نوع تبلیغات، انتخاب تصاویر با کیفیت و مرتبط با برند شما بسیار مهم است.
به جای این، بگردید پیجهایی را پیدا کنید که بر روی یک موضوع تمرکز دارند. مثلاً اگر تبلیغتان در زمینه فروش غذای حیوانات خانگی است، پیجهای حیات وحش گزینههای مناسبی هستند، نه پیجهایی که در کنار دیگر محتواها، بعضی مواقع هم ویدیوهای حیوانات را قرار میدهند. پیجی که برنامهی محتوایی مشخصی ندارد، به هیچوجه برای تبلیغات مناسب نیست. اما چرا اینروزها، اینستاگرام بستر مناسبی برای تبلیغات است و این همه کسب و کارهای بزرگ و کوچک، تبلیغات خود را در اینستاگرام قرار میدهند؟ پاسخ به این سوال چندان پیچیده نیست.
با رعایت این نکات و استراتژی های آموزش تبلیغ در اینستاگرام، تبلیغات خود را در اینستاگرام به شکلی موثرتری انجام دهید و به نتایج مطلوب دست یابید. استفاده هوشمندانه از هشتگ ها به شما کمک می کند تا برند خود را به شکلی گسترده تر و موثرتر معرفی کنید. تبلیغات با عکس، رایج ترین نوع آگهی است که کاربران در اینستاگرام مشاهده می کنند. این تبلیغات معمولا شامل یک تصویر جذاب به همراه علامت (مورد حمایت)در گوشه بالا سمت راست هستند.
مثلا در دو سه تا پیج طنز و عمومی، یک پیج اینفلوئنسری و چند پیج همکار تبلیغات متنوعی (محتواهای مختلف) را انجام دهید؛ به طوری که زمانبندی انتشار هر کدام نیز متفاوت باشند. بعداً با این کار شما به یک سبک از محتوا میرسید که برای تبلیغاتتان بهتر جواب داده است و میتوانید بهجای آزمونوخطا، به یک الگوی ثابت در نوع محتوا برسید. در این مقاله در قالب چند نکته ساده و تاثیرگذار به شما میگوییم که موقع تبلیغات حواستان به چه مواردی باشد تا نتیجهٔ بهتری عایدتان شود. این مجموعهٔ قدیمی، باسابقه و فعال در فضای دیجیتال ایران، آموزشهای تخصصیتری مثل آموزش ادمینی هم دارد که میتوانید در سایت ادمینی دیدوگرام دنبال کنید.
{عضو هیئت مدیره استقلال: با دستیار ماتزاری به نکات مثبت رسیدیم ولی به نتیجه نه
|}اما موفقیت در این حوزه نیاز به دانش، برنامهریزی و اجرای صحیح دارد. در ادامه، به بررسی انواع تبلیغات در اینستاگرام، استراتژیهای موفق، ابزارهای بهینهسازی و روشهای افزایش بازدهی تبلیغات میپردازیم. اگر شما جزو ۵۰۰ شرکت برتر دنیا نباشید، همانقدر که آگاهی از برند مهم است، احتمالا علاقهمندید که نتایجی واقعی از تبلیغاتتان ببینید (فروش، تولید پیشرو و…). با تبلیغات اینستاگرامی، میتوانید دکمههای فراخوان (Call To Action-CTA) اضافه کنید تا از شر جملهی تکراریِ «لینک در بیو» خلاص شوید. به منظور اینکه تبلیغات اینستاگرامیتان به افزایش فروش، یادآوری تبلیغات و شهرت برند شما منجر شوند، استفاده از عکسهایی با کیفیت بالا یک ضرورت است. در کنار اینکه عکسها باید چیزی بیش از یک عکس «معمولی و محو» باشند، باید طبیعی و اینستاگرامی نیز به نظر برسند تا افراد صرفا به خاطر تبلیغاتی بودنشان، آنها را رد نکنند.
با استفاده از این آموزش ها، به راحتی برند خود را در دنیای دیجیتال معرفی کرده و به مشتریان جدید دست پیدا کنید. یکی از بهترین انواع تبلیغات در اینستاگرام برای جذب فالوور و افزایش فعالیت کاربران پیج برگزاری مسابقه، قرعهکشی و چالش است. کاربران برای شرکت در مسابقه و قرعهکشی جوایز باید در پیج شما عضو شوند و علاوهبر لایک پست، باید تعدادی از دوستان خود را در کامنت تگ کنند. بعد از انجام تبلیغات و یا پایان کمپینهای تبلیغاتی، باید میزان تاثیر این تبلیغات را آنالیز و بررسی کرد.
API به کاربران این امکان را میدهد تا محبوبترین محتوا را جذب کرده و از آن برای آنالیز و تحقیقات، جمعآوری اطلاعات بازاریابی یا انتشار محتوای مرتبط در وبسایت خود، استفاده کنند. شما همچنین میتوانید محتواهای مختلف را بر اساس موقعیت جغرافیایی آن بررسی کنید. با جستجوی برچسبهای جغرافیایی میتوانید محتواها و اتفاقات پرطرفدار در آن محدوده را بررسی کنید. تا پیش از این، امکان دسترسی به پستهای لایک شده در اینستاگرام برای شرکتها فراهم بوده و از طریق آن میتوانستند در جریان کمپینهای بازاریابی خود، مخاطبان و مشتریان بالقوه قرار بگیرند. اما با ارائه نسخه جدید API اینستاگرام، لایکها کاملاً شخصی بوده و امکان دسترسی به آن توسط افراد شخص ثالث وجود ندارد.
خب فرض میکنیم روی پیجتان کار کردید و نت پست خوب و بهدرد بخور هم منتشر کنید. زمانی که میخواهید تبلیغ در اینستاگرام را شروع کنید، باید بدانید کجا تبلیغ را منتشر کنید، چگونه آن را درست کنید تا بازخورد بیشتری داشته باشد. کارهایی که در این مرحله انجام میدهید، موفقیت یا شکست یک تبلیغ را تعیین میکند. یکی از روشهای جلب اعتماد کاربران برای پیجهای فروشگاهی، قرار دادن اطلاعات تماس در معرض دید کاربران است.
توسعهدهندگانی که میخواهند از Graph API استفاده کنند، به طیف وسیعی از ویژگیها دسترسی خواهند داشت. پس از تأیید میتوانید اپلیکیشنهایی ایجاد کنید که زندگی کاربران را آسانتر و جذابتر کند. مدیریت حرفهای یک کمپین تبلیغاتی شامل نظارت مستمر, بهینهسازی و پاسخگویی به تغییرات در رفتار مخاطبان است.
پس برای دیده شدن در اینستاگرام چکار کنیم؟ راهکارهای مختلفی به منظور افزایش بازدید پیج اینستاگرام وجود دارد که در ادامه در این خصوص با شما صحبت خواهیم کرد. یک روش مشتری دزدی هم در روش کامنت وجود دارد که زیاد توصیه نمی کنم اما همواره دیدم که انجام می شود. سعی کنید تا جای ممکن از خاصیت لوکیشن در درج پست های خود استفاده کنید. در این صورت شما می توانید در جستجوی مخاطبین محلی قرار بگیرید و احتمال دیده شدنتان توسط افرادی که به شما نزدیکتر هستند امکان پذیر می شود.
این گزینه به شما این امکان رو میده که یه مبلغ مشخص رو به صورت روزانه برای تبلیغاتتون تعیین کنین. مثلاً اگه بخواین روزانه ۵۰ هزار تومان خرج تبلیغ کنین، این گزینه مناسبه. ممکن است بخواهید دلیل دیگری، برای حضور بیزینستان در اینستاگرام مطرح کنید. همچنین میتوانید چند دلیل برای این کار داشته باشید؛ اما حتما باید این دلیل و هدف را مشخص کنید. شاید بتوان گفت، این هدفگذاری، جزو اولین گامهای حضور شما در اینستاگرام است.
حالا میتوانید از میان انبوه پیجهای غیر مرتبط به کسبوکارتان، به بهترین گزینهها برسید. یعنی ببینید کدام اینفلوئنسر فالوورهایی دارد که می توانند مشتریان بالقوه شما را تشکیل دهند. هزینه تبلیغ هر اینفلوئنسر چقدر است؟ بسته به اینکه وی چقدر محبوب باشد و چه نوع کاربرانی را به عنوان دنبال کننده داشته باشد قیمت ها متفاوت است. کار کردن با اینفلوئنسر ها و انتخاب صحیح آنها به مهارت و تجربه نیاز دارد.
در نتیجه، توجه مخاطب بهخوبی جلب میشود که احتمالا نتایج بیشتری را به دنبال خواهد داشت. کسب و کارهایی هستند که عمده فعالیتشان از طریق وبسایت است و از اینستاگرام به عنوان یک ابزار بازاریابی قدرتمند استفاده میکنند. پس باید تبلیغ خود را در پیجهایی قرار دهیم که نرخ تعامل مناسبی داشته باشند. یعنی نسبت به تعداد فالووری که دارند، پستها و استوریها هم باید بازدید مناسبی داشته باشند و تعداد لایک و کامنت هم خوب باشد. ابزارهای آنلاین زیادی هستند که نرخ تعامل پیجها را بررسی میکنند. بهتر است پیش از انتخاب یک پیج برای تبلیغ، حتماً نرخ تعامل آن را بررسی کنید.
این صفحات میتوانند گزینه مناسبی برای تبلیغات باشند، به شرطی که فالوورهای آنها فیک یا جعلی نباشند و همچنین نرخ تعامل بالایی داشته باشند. احتمالاً شما نیز تبلیغاتی را در برخی از پیجها مشاهده کردهاید که بعضاً خوب طراحی و اجرا شده بودند و برخی نیز چندان جالب نبودند و خیلی زود از کنار آنها گذشتید. اشخاص و کسب و کارها، با اهداف مختلفی تبلیغات خود را در اینستاگرام قرار میدهند. این اهداف میتواند شامل برندسازی، افزایش فالوور، افزایش فروش و … باشد.
در واقع، شما نباید از شروع کردن کسبوکارتان در اینستاگرام بترسید. ممکن است بگویید افرادی قبل از شما در حوزه کاری شما، در اینستاگرام شروع به فعالیت کردهاند. این فکر، مانند این است که بگویید، چون کارخانه ماشینسازی بنز موفق است، برند تسلا هیچ شانسی ندارد!
لینک منبع